Choose language

Asiakkaille

Asiakkaidemme menestys on meille tärkeintä

Tarvitsetko apua ohjelman käyttöön? Tältä sivulta löydät ohjeita ja videoita.

Passeli_asiakaspalvelu_1911x1066 Passeli_asiakaspalvelu_1911x1066

Apunasi ohjelman käytössä

Autamme sinua arkisin kello 9-16 kaikissa ohjelman käyttöön liittyvissä ongelmissa. Valitse sinulle parhaiten sopiva yhteydenottotapa, autamme mielellämme.

Verkkolaskut.fi_laskupohja

Ilmaiset webinaarit

Järjestämme ilmaisia webinaareja, joissa esittelemme ohjelman toimintoja ja annamme vinkkejä ohjelman käyttöön.

 

Tulevia webinaariaiheita ovat esimerkiksi:
Verkkolaskut.fi <3 Visma Pay

 

Webinaarit ovat poikkeuksetta ilmaisia ja kestoltaan maksimissaan 30 minuuttia.

LASKUTUS_Hero1

Yhteystietomme

Kysy meiltä chatissa
Asiakaspalvelumme auttaa sinua arkisin klo 9-16 ohjelman sisällä olevassa chatissa.

 

Poikkeus aukioloajoissa: 18.4.2024 asiakaspalvelume on suljetu koulutuksen vuoksi. Myynti palvelee asiakkaita kuitenkin normaaliin tapaan.

Community apunasi 24/7Verkkoyhteisö Communitystä löydät uutisia ja käyttövinkkejä ohjelmaan liittyen. Voit myös osallistua keskusteluun muiden käyttäjien kanssa.

Laskutus
(Laskutusasiat, reskontra ja sopimusasiat)
Arkisin ma-pe kello 9-16 numerossa 09 3154 2033 ja sähköpostilla osoitteessa laskutus@passeli.com.

Usein kysyttyä

Asiakkaidemme useimmin kysymiä kysymyksiä ja vastauksia.

Toivottavasti löydät vastauksen juuri omaan kysymykseesi. Voit esittää kysymyksesi myös ohjelman sisältä löytyvän chatin avulla tai sähköpostilla osoitteessa helpdesk@passeli.com

Palveluun kirjautuminen tapahtuu osoitteessa: https://app.verkkolaskut.fi/login. Löydät kirjautumislinkin myös Verkkolaskut.fi-sivuston navigaatiossa olevan Kirjaudu sisään -napin kautta. Kirjaudu palveluun omilla tunnuksillasi.

Jos sinulla ei ole vielä tunnuksia, voit luoda ne ilmaiseksi tästä.

Laskunumeron voit yhä vapaasti määritellä laskulle Verkkolaskut.fi-palvelussa. Saat käyttöösi "Ulkoisen laskunumeroinnin" kohdasta "Asetukset" -> "Käytä ulkoista laskunumerointia" ja tämän jälkeen laskulle voit syöttää vapaasti haluamasi laskunumeron.

Viitenumeroa ei voida enää määrittää vapaasti, koska viitenumero muodostetaan aina laskennallisen tarkistuskaavan mukaisesti ja haluamme seurata tätä kaavaa virheiden välttämiseksi. Pääset kuitenkin itse määrittämään viitenumeron muodostuskaavan, joka antaa sinulle mahdollisuuksia vaikuttaa viitenumerointiin. Tarkemmat ohjeet viitenumeron määrittämiseen löydät Communitystä.

Löydät oman verkkolaskuosoitteesi Verkkolaskut.fi -ohjelmasta helposti seuraavasti: Asetukset -> Maventa-asetukset -> Verkkolaskujen vastaanotto.

Katso tarkempi ohje täältä.

Näit teet verkkolaskun Verkkolaskut.fi -ohjelmassa.

  1. Valitse asiakas tai luo uusi
  2. Kirjoita saate selventämään laskun sisältöä
  3. Valitse nimike tai luo uusi
  4. Tarkista ja esikatsele
  5. Tallenna ja lähetä verkkolasku

Lue tarkempi ohje ja katso video-ohje verkkolaskujen tekemiseen täältä.

  1. Avaa Verkkolaskut.fi -tili. Valitse Avaa tili, syötä yrityksesi tiedot sekä laskutustiedot. Avaa vielä yhteys Maventaan tai aktivoi pankkiverkko.
  2. Luo ensimmäinen lasku. Lisää laskutettava tuote tai palvelu tuoterekisteriin. Lisää asiakas asiakasrekisteriin ja luo uusi lasku.
  3. Lähetä lasku. Lähetä lasku haluamassasi muodossa suoraan ohjelmasta. Verkkolaskun lähetys on tehokkain tapa laskun lähettämiseen.

    Lue lisää verkkolaskun luomisesta ja lähettämisestä Verkkolaskut.fi -ohjelmassa täältä.

Verkkolaskun vastaanottaminen on helppoa, kun yritys on ottanut käyttöön verkkolaskutusta tukevan laskutusohjelman tai taloushallinnon järjestelmän. Verkkolaskut.fi -ohjelmassa yritys voi vastaanottaa verkkolaskuja helposti ja edullisesti.

Verkkolaskujen vastaanotto on helppoa Verkkolaskut.fi -ohjelmassa.

  1. Valitse Asetukset -> Maventa-asetukset.
  2. Siirry kohtaan: Verkkolaskujen vastaanotto.
  3. Valitse "Kyllä" kohtaan "Vastaanota verkkolaskuja".

    Lue lisää täältä.

Pankkiverkkoyhteys pitää aktivoida ennen kuin laskuja voi lähettää tai vastaanottaa pankkiverkosta.

Pankkiverkon aktivointi tehdään Verkkolaskut.fi -ohjelmassa valikossa: Asetukset -> Maventa-asetukset.

Lue tarkempi ohje täältä.

Hyvityslaskun saat tehtyä Verkkolaskut.fi -palvelussa laskuhallinnasta alkuperäisen laskun kautta.

Klikkaa laskuhallinnassa alkuperäistä laskuriviä niin, että sen tarkemmat tiedot avautuvat. Valitse tämän jälkeen oikealle avautuvista painikkeista "Hyvityslasku".

Katso tarkemmat ohjeet täältä.

Verkkolasku ja e-lasku ovat molemmat sähköisesti välitettäviä laskuja. Verkkolasku on yritykselle tai organisaatiolle lähetettävä lasku, kun taas e-lasku on kuluttajille lähetettävä verkkolasku. E-laskuista käytetään joskus myös nimeä kuluttajaverkkolasku.

Verkkolaskut.fi -ohjelmassa on mahdollista lähettää verkkolaskuja yrityksille.

Verkkolasku lähetetään suoraan sähköisesti vastaanottajan verkkopankkiin tai laskutusohjelmaan verkkolaskuoperaattorin tai pankkiyhteyden avulla. Verkkolaskun lähettämiseen yritys tarvitsee ohjelman, joka tukee verkkolaskujen lähetystä.

Verkkolaskutus säästää tutkitusti aikaa ja rahaa, ja vastaanottajat maksavat verkkolaskut todennäköisemmin eräpäivään mennessä perinteisten paperisten tai sähköpostilaskujen sijaan.

Videot ja tallenteet

Tutustu Verkkolaskut.fi videoihin

Alla olevalta soittolistalta löydät webinaaritallenteet ja muut ohjelman käyttöä helpottavat videot. Visma Communitystä löydät vielä laajemman valikoiman ohjeita ja ohjevideoita.

Olemme apunasi useassa eri kanavassa

Kysy meiltä chatissa
Asiakaspalvelumme auttaa sinua arkisin klo 9-16 ohjelman sisällä olevassa chatissa ja sähköpostilla osoitteessa helpdesk@passeli.com

Community apunasi 24/7
Verkkoyhteisö Communitystä löydät uutisia ja käyttövinkkejä ohjelmaan liittyen. Voit myös osallistua keskusteluun muiden käyttäjien kanssa.

Onko sinulla kysyttävää laskusta tai sopimuksestasi?
Laskutus palvelee sinua arkisin ma-pe kello 9-16 numerossa 09 3154 2033 ja sähköpostilla osoitteessa laskutus@passeli.com.