Choose language
asiakaskokemus_2025

Apunasi

Olemme apunasi useassa eri kanavassa

Olemme koonneet vastauksia useimmin kysyttyihin kysymyksiin liittyen lähettämäämme laskuun ja ohjelman käyttöön.

Visma Communitystä löydät lisää ohjeita ohjelman käyttöön.

Useimmin kysyttyä ohjelman käytöstä

Löydät kaikki ohjelman käyttöön liittyvät ohjeet Visma Communitystä.

Communityyn

Voit muokata olemassaolevia käyttäjiä, poistaa käyttäjiä ja lisätä uusia käyttäjiä.

Huom! Hallinnointi kuitenkin vaatii pääkäyttäjän oikeudet.

Lue koko ohje >>

Löydät kattavan aloitusoppaan Visma Communitystä.

Tutustu oppaaseen >>

Laskunumeron vapaa määrittely
Kohdasta Asetukset - Laskutuksen asetukset pääset asettamaan päälle asetuksen Käytä ulkoista laskunumerointia, jolloin saat syötettyä vapaasti laskunumeron kun luot uutta laskua.

Lue koko ohje >>

Hyvityslasku on lasku, jolla voidaan hyvittää jokin tietty osa laskusta. Tällaisella osittaisella hyvitystilanteella voidaan tarkoittaa esimerkiksi tilannetta, jossa ostaja on reklamoinut tuotteen tai palvelun laatua, ja tästä johtuen osapuolet ovat neuvotelleen hinnan alennuksen.

Lue koko ohje >>

Laskun luominen ohjelmalla opn helppoa. Seuraa vain ohjetta ja olet valmis. Muistathan ottaa käyttöösi myös OWS:n lähetyspalvelun ja voit lähettää laskut napin painalluksella.

Lue ohje laskun luomiseen >>

Arvonlisäverotuksessa verovelvollinen on yleensä myyjä. Rakennusalan käännetty verovelvollisuus tarkoittaa sitä, että tiettyjen rakentamispalvelujen arvonlisäverosta vastaa rakentamispalvelun ostaja eikä myyjä. Silloin ostajan pitää laskea ja maksaa arvonlisävero. Rakentamispalvelujen arvonlisävero on 24 % eli niistä pitää maksaa alv yleisen verokannan mukaan.

Lue koko ohje >>

Reskontravahti on Visma Amilin tarjoama palvelu. Reskontravahti automatisoi myyntireskontran maksuvalvonnan. Automatisoitu maksuvalvonnan prosessi parantaa yrityksesi kassavirtaa ja maksuvalmiutta. Palvelu sisältää automaattisen maksuvalvonnan, maksuhuomautusten lähettämisen ja perintätoimenpiteet. 

Lue lisää ja ota käyttöön >>

1. Laskuhallinnan Erääntyneet näkymästä löydät helposti laskut jotka ovat erääntyneenä tällä hetkellä. Valitse lasku ja löydät toimintovalikosta Luo maksumuistutus. Huomioithan että mikäli painiketta ei löydy, niin laskulla oleva asiakastyyppi voi olla merkitty Henkilöasiakkaaksi ja tällöin laskun tulee olla erääntyneenä 14 päivää ennen kuin voit luoda maksumuistutuksen.

Lue koko ohje >>

Usein kysyttyä laskun maksamisesta

Kyllä. Voit pyytää laskulle maksuaikaa tai maksusuunnitelmaa, mikäli et pysty suorittamaan laskua eräpäivään mennessä. Mikäli eräpäivä ei ole vielä mennyt, voit olla yhteydessä Visma Amplion laskutukseen sähköpostitse osoitteeseen laskutus@passeli.com. Jos taas eräpäivä on jo mennyt, olethan yhteydessä Visma Amiliin osoitteessa www.maksuhelposti.fi.

Voit olla yhteydessä osoitteeseen laskutus@passeli.com. Kerrothan viestissäsi laskun numeron, summan ja viitenumeron jotta voimme selvittää asiaa.

Voit pyytää kopiota osoitteesta laskutus@passeli.com.

Olemme ottaneet käyttöön Visma Amili Oy:n asiakasvaratilin, jonka johdosta tilinumeromme on muuttunut 17.9.2025. Voit  tarkastaa tilinumeron laskultanne ja käytää maksussa laskulta löytyvää tilinumeroa. 
Epäselvissä tapauksissa voit olla yhteydessä osoitteeseen laskutus@passeli.com.

Olemme ottaneet käyttöön Visma Amili Oy:n asiakasvaratilin, jonka johdosta maksunsaaja on Visma Amili Oy, vaikka laskun lähettäjä on Visma Amplio Oy.

Perintäpalvelujamme hoitaa Visma Amili Oy, johon voitte olla yhteydessä osoitteessa www.maksuhelposti.fi tai asiakaspalvelun numeroon 02 4808 8000. 

Usein kysyttyä asiakas- ja laskutustietojen muutoksista

Verkkolaskut.fi-asiakkaiden laskutusosoitteet tulevat käyttöömme automaattisesti omasta järjestelmästänne. Lue lisää täältä >>

Jos y-tunnus vaihtuu, tulee luoda uusi yritys uudella y-tunnuksella. Kaikkia muita tietoja (kuten yrityksen nimeä) saat itse muokattua asetuksissa. 

Voit muokata olemassaolevia käyttäjiä, poistaa käyttäjiä ja lisätä uusia käyttäjiä pääkäyttäjäoikeuksilla suoraan omassa palvelussasi. Lisätietoja täällä >>

Kysyttyä sopimuksesta, tilauksesta ja palvelun käytöstä

Irtisanominen tulee tehdä kirjallisesti lähettämällä sähköpostia osoitteeseen laskutus@passeli.com. Irtisanomispyyntö tulee tulla palvelun pääkäyttäjältä. Irtisanominen tehdään kuluvaan päivään. Ilmoitathan samalla irtisanotko pelkän Verkkolaskut.fi -palvelun vai myös Maventan. Emme päätä Maventan palvelua automaattisesti, sillä se voi jäädä käyttöön myös toisen ohjelman kanssa.

Asiakkaan tulee ottaa talteen kaikki tarvittavat tiedot järjestelmästä ennen sopimuksen päättymistä.

Verkkolaskut.fi sopimuksella ei ole varsinaista irtisanomisaikaa, vaan se päättyy kuluvaan päivään.

Sopimusehdot löytyvät tuotteen Community-sivuilta >>

Voit muokata olemassaolevia käyttäjiä, poistaa käyttäjiä ja lisätä uusia käyttäjiä pääkäyttäjäoikeuksilla suoraan omassa palvelussasi. Käyttäjät ovat maksuttomia. Lisätietoja täällä >>

Palvelun käyttöön liittyen saat apua tukipalveluistamme >>

Usein kysyttyä muista erityistilanteista

Päätämme sopimuksen, kun saamme tiedon konkurssista. Voimme avata ohjelman konkurssivalvontaa varten kohtuulliseksi määräajaksi pesänvalvojan pyynnöstä. Voitte olla yhteydessä laskutus@passeli.com.

Voit muokata olemassaolevia käyttäjiä, poistaa käyttäjiä ja lisätä uusia käyttäjiä pääkäyttäjäoikeuksilla suoraan omassa palvelussasi. Lisätietoja täällä >>

Sähköpostilaatikon roskapostisuodatin voi käsittää laskutusviestien kaltaiset automaattiviestit roskapostiksi. Tämän voi välttää esim. lisäämällä laskutusosoitteemme noreply@netvisor.fi postilaatikon yhteystietoihin tai osoiteluetteloon ns. turvalliseksi tiedettyihin lähettäjiin.

Laskun saapumiseen ja sisältöön liittyen voit olla yhteydessä laskutus@passeli.com.